T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Tarih ve Saat | : |
23.11.2022 /10:00
|
Karar No. | : | 2022-01 |
Konu | : | 2022-2023 Yılı Kış Mevsiminde Karayolu Ulaşımında Alınacak Olan Karla Mücadele ve Trafik Tedbirleri. |
Değerlendirme ve Koordinasyon Kurulu | : | Valimiz Sayın Hüdayar Mete BUHARA Başkanlığında, İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Oda Başkanlıkları temsilcileri. |
Kapsam Sonuç | : | İçişleri Bakanlığının 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirleri doğrultusunda, Kış Tedbirlerinde görev alacak kurum ve kuruluşlarımızın temsilcilerinin katılımları ile gerçekleştirilen Değerlendirme ve Koordinasyon Toplantısı çerçevesinde aşağıdaki kararlar alınmıştır. |
Gündem | : | |
a. Afet Yönetim Merkezinin Oluşturulması
b. Genel Hususlar
c. Denetim Hususları
d. Kurum ve Kuruluşlar ile Meslek Odalarının Görev ve Sorumlulukları
e. Alternatif Güzergâhlar
f. Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Faaliyetleri
|
||
A- AFET YÖNETİM MERKEZİNİN OLUŞTURULMASI:
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü bünyesinde oluşturulacak Afet Yönetim Merkezinin, 19.02.2011 tarih ve 27851 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Afet Yönetim Merkezleri Yönetmeliğinin (I) sayılı cetvel kapsamında, Afet Yönetim Merkezinden sorumlu Vali Yardımcısı Başkanlığında, Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, II Jandarma Komutanlığı, Î1 Özel İdaresi, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Karayolları 61. Şube Şefliği temsilcilerinden oluşturulmuştur.
İlçe Kaymakamlıkları, Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Özel İdaresi, Sağlık Müdürlüğü, Karayolları 61. Şube Şefliği, MED AŞ Müessese Müdürlüğü ve Meteoroloji İl Müdürlüğünce kendi görev alanlarına giren konularla ilgili mesai saatleri içerisinde meydana gelen olayları hemen, mesai saatleri dışında meydana gelen olayları ise, saat: 08.00'a kadar Afet Yönetim Merkezi (İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün) 213 82 14 numaralı faksına rapor halinde bildirimde bulunacaklar, alınan raporlar Afet Yönetim Merkezi tarafından birleştirilerek "İl Raporu" haline getirilecek ve en geç saat 09.00'da Valilik Makamı'na arz edilecektir
|
||
B- GENEL HUSUSLAR:
1- İçişleri Bakanlığı'nın 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı talimatı kapsamında belirtilen kış mevsimi y-^Süresince alınması gereken bütün tedbirler kurumların kendi görev alanları dâhilinde planlanacak ve uygulamaya konulacaktır. Bu bağlamda, olumsuz hava ve yol koşulları başta olmak üzere, her şart ve ortamda Belediye Başkanlığı, Î1 Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Özel İdaresi, Karayolları 61. Şube Şefliği, Ankara-Niğde Otoyolu Kontrol Başmühendisliği ve diğer sorumlu kurum ve kuruluşlarımızın görevlilerince, trafiğin güvenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesi, yol kullanıcılarının can ve mal emniyetinin sağlanması en temel hedef olacaktır.
2- Kar yağışı ve hava muhalefeti sebebiyle meydana gelen olumsuzlukların krize dönüşmesi durumunda, krize müdahale etme görevi, Afet Yönetim Merkezinden sorumlu Vali Yardımcısı Başkanlığında oluşturulacak, Afet Yönetim Merkezi tarafından yerine getirilecektir.
3- Geçmiş yıllardaki kaza istatistikleri ile yol ve çevre koşulları analiz edilerek yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluş ile sürekli irtibat halinde olunacaktır.
4- Hava muhalefeti ve diğer nedenlerden dolayı görünürlüğü azalan, kirlenen, kırılan ve reflektif özelliğini kaybeden maket/model trafik araçları ile maket/model trafik personelinin en kısa sürede eksiklikleri giderilecektir.
5- Birden fazla ilin sorumluluğunda olan karayolu güzergâh ve geçitlerinde (Kayseri, Kırıkkale, Yozgat, Nevşehir ve Aksaray) yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ ve heyelan gibi durumlarda, iller arasında koordinasyonun Afet Yönetim Merkezi kanalıyla sağlanması, karayolu elverişli hale gelinceye kadar bu güzergâhları kullanacak olan taşıtların uygun yerlerde (konaklama tesisleri, bölge trafik denetleme istasyon amirlikleri, kamu kurum ve kuruluşlarına ait tesisler vb.) bekletilmesi, bu süre içerisinde otobüslerin terminallerden çıkış yapmalarına izin verilmemesi ve gerekli diğer tedbirlerin alınması; ayrıca ilgili kurum ve kuruluşlar ile belediyeler kendi görev alanlarına giren konularda gerekli ilave tedbirlerin alınmasını sağlayacaklardır. Devlet Karayolu ve ana arterlerde meydana gelebilecek kaza, yoğun kar yağışı vb. nedenlerle yolun trafiğe kapanması durumunda, en kısa sürede yolun trafiğe açılması sağlanacaktır.
6- Şehir içi ve şehirlerarası " Alternatif Güzergâhlar" m önceden belirlenerek kamuoyuna duyurulması, olumsuz hava koşulları nedeniyle karayolunun trafiğe kapanması veya trafiğin yoğunlaşması halinde taşıt trafiğinin belirlenen alternatif güzergâhlara yönlendirilmesi sağlanacaktır. Yoğun kar yağışı ve sorumluluk alanlarımızda bulunan kritik noktaların kapalı olması halinde durum komşu il ve ilçelere bildirilecek, karayolu elverişli hale gelinceye kadar araçların uygun yerlerde, bekletilmesi sağlanacak veya alternatif güzergâhlara yönlendirilecek ve kriz merkezide durum ile ilgili bilgilendirilecektir.
7- Karayollarında, şiddetli hava akımına bağlı sis, kar sürgünü, gizli buzlanma vb. olumsuzlukların yaşandığı karayolu kesimlerine gelinmeden önce, özellikle yüksek ve ağır taşıt sürücülerinin durdurularak, megafonla ve led ekranlı panel cihazı bulunan ekip araçlarıyla; "görüş mesafesinin azaldığı" "takip mesafesini artırmaları" "şerit izleme kurallarına uymaları" "sis farlarını kullanmaları" "yavaş ve dikkatli seyretmeleri", "gündüzleri de yakını gösteren ışıklarını yakmaları" hususlarında sürücülerin uyarılmaları sağlanacaktır.
8- "Yaşam tçin Kısa Bir Mola" sloganıyla oluşturulan Akpınar Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirliğinde bulunan "Yaşam Tüneli" nin çok ağır kış koşulları istisna olmak üzere aktif olarak kullanılmasına devam edilmesi, bu alanlarda kış mevsimi dolayısıyla yaşanacak olumsuzlukların trafik güvenliğine etkileri ile alınması gereken tedbirler konusunda da bilgilendirme yapılması sağlanacaktır.
9- Trafik kazalarına neden olan;
a- Ağır taşıtların kasa/römork yüklerinin kayması ve direksiyon hâkimiyetinin kaybolması sonucu devrilme, savrulma ve kaymasına neden olan "yanal rüzgâr" ın oluştuğu köprüler, tünel giriş ve çıkışları ile boğaz niteliğindeki topografik yapımn bulunduğu kesimlerin,
b- Yağan karın "sürgün" şeklinde karayolu yüzeyine gelmesi sonucu yol yüzeyinde oluşan açık ve gizli buzlanma nedeniyle araç lastiklerinin karayolu yüzeyi ile temasını önleyen bölgelerin,
c- Hava sıcaklığının ani düşmesi sonucunda viyadüklü/viyadüksüz köprülerin alt ve üstünden geçen rüzgârların etkisiyle oluşabilecek, "erken ve gizli buzlanma" riski yüksek olduğu kesimlerin,
d- Köprü ve yol eğiminin farklılaştığı yol kesimleri ile yağmur ve eriyen kar sularını karayolundan hızla tahliye etmek amacıyla yapılan ve " sanat yapıları" olarak adlandırılan menfez, mazgal, rögarların kapanma olasılığı bulunan yerlerin önceden tespit edilmesi ve alınacak tedbirlerin planlanarak uygulanması sağlanacaktır.
10- Karayolu üzerindeki dinlenme tesis işletmecileri/yöneticileri ile koordinasyon kurularak tesiste bulunan iletişim araçları vasıtası ile sürücülerin hava, yol ve trafik şartları konusunda bilgilendirilmesi sağlanacaktır.
11- Yolda mahsur kalan araç sürücüleri ve yolculara, imkânlar ölçüsünde yardımda bulunulacak, gerektiğinde yolda mahsur kalan vatandaşlarımızın, kamu kurum ve kuruluşlarımıza ait tesislerden de istifade etmeleri sağlanacaktır.
12- Şehir içi ve ilimiz genelindeki diğer yollarda kar ve buzlanma mücadelesi çalışmalarını yetki, görev ve sorumluluk verilmiş tüm birimlerimiz, iş birliği ve koordine içerisinde, talep edilen yardımı imkânlar dâhilinde yerine getirecekler ve herhangi bir aksaklığa sebebiyet vermeyeceklerdir. Belediye Başkanlığı, İl Özel idaresi ve Karayolları 61. Şube Şefliği, Ankara-Niğde Otoyolu Kontrol Başmühendisliği yeterli sayıda ekipleri ile sorumlu oldukları güzergâhlarda talimat beklemeksizin olumsuzluklara müdahale edecekler, kendi imkânları yetmediği durumlarda, diğer kurumlardan ve bölge müdürlüklerinden gerekli desteği önceden talep edeceklerdir.
13- İlgili kurum ve kuruluşlar kendi görev alanlarında faaliyet göstermek üzere tüm personelini hazır hale getirmek ve gerekli iş makinelerinin bakımını yaptırmak, yakıtını temin etmek ve hazır halde bulundurmaktan sorumludurlar. Kurumlar kendi görev alanlarında yetersiz kalmaları halinde, diğer kurum ve kuruluşlardan gerekli iş makinesi ve personel desteği için, Afet Yönetim Merkezi aracılığı ile yardım talep edeceklerdir. Afet Yönetim Merkezinin talimatı üzerine yardım talep edilen kurum ve kuruluşlar, iş makinelerini ve personelini yardım talep eden kurum veya kuruluşa destek vermek üzere vakit kaybetmeden sevk edeceklerdir.
14- 01.04.2017 tarihli ve 30025 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu île İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ" ile kış lastiği zorunluluğu, kullanım şartları ve denetimlere ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
a) Bu kapsamda, ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yük ve yolcu taşımalarında kullanılan taşıtlarda, her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğuna uyulması gerekmektedir. (Kamyon, çekici, tanker ve otobüs türü araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastikleri, kamyonet, minibüs ve otomobillerin ise tüm lastiklerinin kış lastiği olması zorunludur.)
b) 01.04.2017 tarihli ve 30025 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu ile îlgili Usul Ve Esaslar Hakkındaki Tebliği'nde; İl sınırları içerisinde kış lastiği uygulaması yapılıp yapılamayacağı, ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak Valiliklerce belirlenir hükmü mevcuttur. Bu sebeple ilimiz karasal iklime sahip olduğundan; Kırşehir il sınırları içerisinde ticari amaçla yük ve yolcu taşımacılığı yapan araçlarda 01 Aralık 2022 ile 01 Nisan 2023 tarihleri arasında kış lastiği kullanılmasının zorunlu olmasına karar verilmiştir.
c) Hava şartlarına göre Valiliklerce, kış lastiği uygulamasının tebliğinde belirlenen tarih aralığındaki sürenin öncesinde ve/veya sonrasında birer ay artırabileceği belirtilmiştir. Kış mevsimi koşullarının günlük hayatı olumsuz yönde etkilediğinin görülmesi halinde, il sınırları içerisinde hususi araçlar için Valilik tarafından hava ve mevsim koşullarına göre gerekli değerlendirmenin yapılarak, uygun görülmesi halinde kamuoyuna önceden bilgilendirme yapılmak suretiyle, hususi araçlar içinde kışlık lastik takma zorunluluğu kararı alınabilecektir.
15- Trafık ekip ve timleri, karayollarında gördükleri eksik olan işaret ve levhaları tamamlamaları için eksikliği, yolun bakım ve onarımından sorumlu kuruluşa bildireceklerdir.
16- Arıza, kaza veya hava şartları nedeniyle yolda kalan araçların çekilip kurtarılmalarını sağlamak amacıyla, Şoförler ve Otomobilciler Odasının koordinesiyle özel kuruluşlara ait vinç ve kurtarma araçlarımn telefonları, haber merkezi, trafik şube nöbetçi memurlukları, trafik ekip ve timlerinde bulunacaktır.
17- Trafik akışının sağlanamadığı durumlarda yolun tamamen trafiğe kapanmaması amacı ile gerekli tedbirlerin ivedilikle alınması, acil müdahale taşıtları ve karayolu ekiplerinin kurtarma ve yardım yapmasına engel olmayacak şekilde taşıtların karayolunda beklemelerine özen gösterilmesi, emniyet şeritleri ile banketlerin açık tutulması sağlanacaktır.
18- Karla mücadele ve kış tedbirlerinde görev alacak trafik ekip/tim araçlarının kışlık bakımları yaptırılarak, avadanlıkları (zincir, takoz, çekme halatı vb.) eksiksiz olarak araçlarında hazır bulundurulacaktır.
19- Trafık güvenliğini olumsuz yönde etkileyeceği tahmin edilen hava durumları hakkında, Meteoroloji Müdürlüğü tarafından basın ve yayın organlarına ivedilikle bilgi verilecek, vatandaşlarımızın zamanında uyarılması ve tedbirli olmaları sağlanacaktır. Ayrıca, Acil Çağrı telefon hatlarını arayan vatandaşlarımıza bilgilendirme yapılarak, gerekli yardım ve kolaylık sağlanacaktır.
20- Yerleşim yerleri içerisinde, özellikle kış ve kötü hava/yol koşullarında trafik akım yoğunluğu ve tıkanmaların önüne geçebilmek ve toplu taşımayı özendirmek amacıyla yerel medya kuruluşları ile iş birliği sağlanarak halkın toplu taşıma vasıtalarından yararlanmalarının tavsiye edilmesi sağlanacaktır.
21- Karayolu kenarındaki dinlenme ve akaryakıt tesislerinde emniyet şeritlerini işgal eden ve gece koşullarında yaklaşma istikametlerinden kırmızı renkli trafik ışığı gibi algıya neden olan LED lambalar ile emniyet şeritleri ve banketlerin yanı sıra karayolu sınır çizgileri içerisinde yer alan mahalli satıcıların, düzensiz ve çirkin görünümlü levha ve tezgâhlarının kaldırılması için müşterek çalışmaların yürütülmesi, yine bu tip sergi ve yapıların Karayolu Kenarına Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde faaliyet göstermelerini sağlamak amacıyla karayolları birimleriyle iş birliği kurularak bu sebepten kaynaklanan kazaların önlenmesine çalışılacaktır.
22- Arıza, kaza veya hava şartları nedeniyle yolda kalan araçların çekilip kurtarılmalarını, sağlamak amacıyla, kamu kurumları ve özel kuruluşlara ait vinç ve kurtarma araçlarının önem arz eden yol kesimleri, İnaç Mevki, Yücesan Kavşağı, Ortaköy Yol Kavşağı, TŞOF Önü, Kaman Yol Ayrımı, Çiçekdağı Yol Ayrımı ile Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünde bekletilmeleri sağlanacaktır.
23- Devlet Karayolu üzeri Hamit Beldesi yol güzergâhında meydana gelebilecek yoğun kar yağışı veya kaza durumunda yol açılıncaya kadar oluşabilecek araç yığılmalarım önlemek amacıyla Bölge Trafik Şube Müdürlüğü ekiplerince, Keskin ilçe Emniyet Müdürlüğü ve Jandarma trafik birimleri ile irtibata geçilerek araçların uygun noktalarda bekletilmesi sağlanacaktır.
24- Karayolları 61. Şube Şefliği ve İl Özel İdaresi tarafından öğrenci ve personel servis araçlarının karlı ve yağışlı havalarda yolda kalmamaları için yol durumu hakkında, Milli Eğitim Müdürlüğüne bilgi aktarımında bulunulması ve aksaklığa meydan verilmemesi sağlanacaktır.
25- Trafik kazası sebebiyle ya da buzlanmadan dolayı araçların kayarak yolu kapatması durumunda; o anda bölgede görev yapan kamuya ait araçlar (Karayolları 61. Şube Şefliği, Ankara-Niğde Otoyolu Kontrol Başmühendisliği, İl Özel İdaresi ve Belediye Başkanlıkları gibi) olaya müdahale edecek, yolu kapatan araçları çekerek, yolun en kısa sürede trafiğe açılmasını sağlayarak, vatandaşa yardımcı olacaklardır.
26- Kuvvesine kayıtlı iş makinesi bulunan tüm kurumlar, kış mevsimi şartları düşünülerek, görevli operatörlerinin izin, istirahat gibi durumlarının düzenlemesini, herhangi bir yol kapanmasında hazır olacak şekilde yaparak, herhangi bir aksaklığa mahal vermeyeceklerdir.
27- İlçelerimizden bağlı köylere ulaşım güzergâhlarının kapalı olduğuna dair alman ihbarlar, yolun kapalı olduğuna dair teyit alındıktan sonra, karayolunun açılması çalışmaları için ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirilecektir.
28-
a) Kırşehir - Kayseri (40-04) Devlet Karayolu Gölhisar Mahallesi Mahallesinde bulunan Petlas Lastik Sanayi Ticaret A.Ş.'ye, İl yolunun kar yağışı, buzlanma vb. sebeplerle ulaşıma kapanması halinde, yolda kalan araçların güvenli park alanlarına alınması ile vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçlarının karşılanabilmesi amacıyla gerekli bilgilendirme, Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından yapılarak, kış tedbirleri boyunca uygulanması sağlanacaktır.
b) Kırşehir - Kırıkkale istikameti D 260-08 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelebilecek olumsuz hava koşullarından dolayı yolun taşıt trafiğine kapanması durumunda 16. km' de bulunan Mavikent ve 20. km' de bulunan TŞOF Dinlenme Tesislerinde araç depolama ve vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçları ilgili tesislere, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından gerekli bilgilendirme yapılmak suretiyle karşılanacaktır.
c) Kırşehir - Mucur istikameti D 260-08 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelebilecek olumsuz hava koşullarından dolayı yolun taşıt trafiğine kapanması durumunda 20. km de bulunan Yücesan ve 22. km'de bulunan Kapadokya Dinlenme Tesislerinde araç depolama ve vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçları, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından ilgili tesislere gerekli bilgilendirme yapılmak suretiyle karşılanacaktır.
29- Kayseri - Ankara Devlet Karayolunun Kırşehir il merkezi kısmında kalan yolun kapanması halinde, güzergâhta kalan araçların depolanma yerleri olarak ivedilikle İl Özel İdaresi ve Belediye Başkanlığına bilgi verilmek suretiyle; İl Özel İdaresi binasının arka kısmında bulunan boş arazi, Ahi Stadyumunun dış kısmı, Şehit Nevzat Aslan Bulvarı üzerinde bulunan Pazar ve Pazartesi günleri kurulan Belediye Başkanlığına ait kapalı pazar yeri ile Neşet ERTAŞ Kültür Merkezi yanında bulunan Eski Sanayi alanının, Belediye Başkanlığı tarafından kullanıma hazır şekilde bulundurulmasının sağlanacaktır. (Söz konusu alanların, araç parkına müsait hale getirilmesi işlemi sorumlu kurum/kuruluşlar tarafından yapılacaktır.)
30- Bu planın eklerinde meydana gelebilecek değişiklikler ve güncellemeler, güncellemeyi yapacak ilgili kurum ve kuruluş tarafından Valilik Makamından gerekli onay
alınarak güncellenecek ve Emniyet Müdürlüğümüz Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğüne bildirilecektir.
|
||
C- DENETİM HUSUSLARI
1- 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 65/A maddesine göre "Kış lastiği kullanma zorunluluğu" na uymayanlar hakkında idari para cezalarının düzenlenmesi, terminal/otogar giriş ve çıkışları başta olmak üzere, mevzuatta belirtilen veya Valiliklerce karar alman araçların yapılan tüm kontrollerde "kış lastiği" bakımından da "Lastik Diş Derinliği Ölçer" aparatı kullanılarak sıklıkla denetlenmesi sağlanacaktır.
2- Trafik polisleri ve jandarma trafik birimlerince oluşturulacak "karma ekipler" şehir içi, şehirlerarası ve köy yollarında etkin denetimlere devam edecektir.
3- Şehir içi ana güzergâhlarda ve şehirlerarası karayollarında hız kontrolleri başta olmak üzere emniyet kemeri takma, cep telefonu kullanmama, yaya geçitlerinde yayalara yol verme, şerit kullanma, hatalı dönüşler gibi kural, yasaklama ve kısıtlamalara yönelik etkin, yoğun ve sürdürülebilir trafik denetimleri icra edilecektir.
4- Ağır tonajlı taşıtlarda, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmamaları sonucunda taşınan yük eşyasının yola düşmesi nedeniyle diğer sürücülerin refleks ya da düşen malzemeden kaçınma gerekçesiyle yaptıkları manevra veya direksiyon hâkimiyetini kaybederek kazaya karıştıkları dikkate alınarak, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmayan sürücüler hakkında denetimler artırılarak, Karayolları Trafik Kanunu'nun 65.nci maddesi ile Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 128'inci ve devamı maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.
5- Kış lastiği kullanma zorunluluğu bulunan araçların bu zorunluluğa uymadıklarının tespiti halinde idari para cezasının yanı sıra, araçların lastiklerini uygun hale getirebilecekleri en yakın yerleşim birimine kadar gitmeleri için Ek-1 İzin Belgesi düzenlenerek izin verilecek, hangi yerleşim yerine kadar izin verildiği trafik idari para cezası karar tutanağının açıklama bölümüne not olarak yazılacaktır, idari para cezası uygulanan tüm araçlar için kanıtlayıcı belge olarak Araç Tescil Belgesi ve Sürücü Belgesi fotokopisi/fotoğrafları alınacaktır.
6- Özellikle Okul servis araçları ve toplu taşıma araçlarının daha dikkatli kontrol edilmesi, okul servis araçlarının, Okul Servis Araçları Yönetmeliği hükümlerine uygunluğu yönünden de sıklıkla denetlenmesi sağlanacaktır.
7- Güzergâh veya bölgelerde görevli ekiplerin sıralı ve sorumlu amirlerinin bilgisi dışında sorumluluk alanlarından ayrılmaması, görevli ekibin zorunluluk nedeniyle güzergâhtan ayrılması durumunda ise yerine imkânlar nispetinde başka bir ekibin görevlendirilmesi ve değişimlerin güzergâhta yapılması sağlanacaktır.
8- Denetim amacıyla durdurulan kamyon, tanker, römork ve yan römorklar için arka koruma çerçevesi, lastik, yansıtıcı malzeme, takograf, ışık donammı vb. gibi teknik kontroller yapılacaktır.
9- Çekme-kurtarma ve zincir uygulaması gibi özel beceri ve alet gerektiren servis hizmetlerini veren kişi ve kurumların telefon ve adreslerinin güncellenerek telsiz nöbetçilerinde kolay erişilebilir yerde bulundurulması, bu yönde talep olması halinde vatandaşa yardımcı olunması sağlanacaktır.
10- Sis, buzlanma vb. kaza riskinin yoğunlaştığı hava ve yol koşullarında, ivedilikle müdahale edilmesi ve karayolunun trafiğe derhal açılması amacıyla kurtarıcı/çekicilerin güzergâhta uygun yerlerde hazır bulundurulmasının sağlanması ve art niyetli şekilde sürücülerden fahiş fiyat taleplerini önleyecek tedbirler alınacaktır.
11- Görünürlüğü artırmak amacıyla güzergâhlara yerleştirilen maket/model trafik ekip araçlarının mevsim koşullarına bağlı olarak (kar, çamur, buzlanma vb.) bakım ve temizliklerinin daha sık periyotlarla yapılacaktır.
12- Yol kullanıcılarının can güvenliklerinin tehlikeye düşürülmemesi amacıyla olumsuz hava koşullarının yaşandığı durumlarda zorunlu olunmadıkça sabit denetim yapılmaması hususunda denetim personeline gerekli bilgilendirme yapılacaktır.
13- Terminallere giriş ve çıkış yapan bütün otobüslerin; takoğraf, yetki belgesi, zorunlu mali sorumluluk sigortası, fenni muayenesi ile şoförlerin sürücü belgesi ve alkollü olup olmadığı kontrol edilecektir.
14- Otobüslerde sürücü, yardımcı personel ve yolcuların emniyet kemeri kullanımına yönelik denetim ve bilgilendirme faaliyetlerinin yoğunlaştırılması, şoför ve yolcuların emniyet kemeri takma zorunluluğunun anons edilerek hatırlatılması ve farkındalık oluşturulması sağlanacaktır.
15- Otobüslerde mevsimsel olarak kış lastiğinin olup olmadığı, çekme halatı, yangın söndürme tüpü gibi avadanlıkların bulunup bulunmadığı, ışık far donanımının kontrol edilmesi, eksikliği olanların tamamlamadan otogarlardan çıkışına izin verilmemesi, otobüslere yönelik bu tür denetimlerin terminaller, dinlenme tesisleri, mola yerleri gibi taşıtların durduğu park alanlarında yapılmasına özen gösterilmesi sağlanacaktır.
16- Yoğunluk durumuna göre terminallerde lastik denetimi için ek personel görevlendirilmesi yapılacaktır.
17- Trafiğe çıkan sürücülerin araçlarında bulundurulması zorunlu olan zincir, çekme halatı ve takoz bulundurulması konusundaki kontroller titizlikle yapılacaktır.
18- Sisli olan ve zincir takılması gereken kesimlere gelinmeden önce araç sürücüleri bizzat durdurularak, araçlar arasındaki takip mesafesini arttırmaları ve mecbur kalmadıkça sollama yapmamaları, yavaş ve dikkatli seyretmeleri, ayrıca gündüzleri yakını gösterir ışıklarını yakmaları konusunda ikaz edilecek, uykusuz ve yorgun olarak araç kullandığı tespit edilen sürücülerin yol kenarında bulunan dinlenme tesislerinde dinlenmeleri sağlanacaktır.
19- Güzergâh üzerinde ve terminallerde yapılacak trafik kontrollerinde, araçlarda teknik yönden bir eksiklik ve aksaklığın bulunup bulunmadığı, lastik diş derinliklerinin uygun olup olmadığı, ışık donanımlarının faal olup olmadığına dikkat edilecek, far ayarı ve ışık donanımları bozuk araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilecek, yangın söndürme cihazı ve ilk yardım çantası bulunmayan mevsim şartlarına göre gerekli teçhizat ve avadanlıkları (zincir, takoz, çekme halatı vb.) olmayan araçların eksikliklerinin tamamlanması sağlanacaktır.
20- Trafik ekip ve timlerince yapılan yol kontrol ve denetimleri, yönerge hükümlerinde belirtilen, her türlü güvenlik tedbirleri alınmak suretiyle, kontrol noktasından önce yeterli mesafede ikaz ve işaretler konularak, yolu aniden daraltma yapmadan ve akan trafiği tehlikeye düşürmeden yapılacaktır.
21- Trafik personelinin araç ve sürücülere ilişkin sorgulamalarını, tablet PC'lerden yapmalarına özen göstermesi ile birlikte, UTP/ATS üzerinden hangi personel/ekibin, hangi karayolu kesiminde ve hangi saatlerde kaç araç ve sürücüyü kontrol ettiğinin takip edilmesi sağlanacaktır.
22- Farklı illere bağlı bölge trafik denetleme ekip/timlerinin iş birliği ve koordinasyon içerisinde görev yapmaları, radar uygulamaları başta olmak üzere tüm trafik kontrollerinde aynı yönde gitmekte olan taşıt ve sürücülerin sürekli trafik kontrolüne maruz kalmalarının önlenmesi amacıyla ekip/timlerin yolun geliş yönünde tedbir alırken, diğer ekip/timlerinde gidiş yönünde (tersi istikamette) gerekli kontrolleri yapması bu uygulamanın etkinliğin ve sürekliliğinin yapılması sağlanacaktır.
23- Trafık Personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında ek görev verilmemesi, gerektiğinde trafik birimlerinin büro hizmetlerinde görevli personelin trafiğin tanzimi ve denetiminde görevlendirilmesi sağlanacaktır.
|
||
D- KURUM VE KURULUŞLAR İLE MESLEK KURULUŞLARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
1- İl Emniyet Müdürlüğü kar ile mücadele çalışmasına katılacak kuruluşlarla gerekli koordineyi sağlayacak, kaza mahalline veya kapanan yolun bulunduğu bölgeye ekiplerini en seri şekilde sevk edecektir. Şehir içi ve Bölge Trafik ekipleri vasıtasıyla karayollarında ve il-ilçe şehir içinde tespit ettikleri kapanan, buzlanan yol kesimleri ile eksik işaret ve arızalı sinyalizasyon sistemleri ile ilgili hususları Karayolları 61. Şube Şefliği, Ankara-Niğde Otoyolu Kontrol Başmühendisliği ve ilgili belediye başkanlığına bildirecektir
2- Emniyet Müdürlüğü birimlerince, sorumluluk alanlarındaki devlet yolları, il ve otoyollar ile depolama yerlerinde bulunan araç, sürücü ve yolcuların her türlü güvenliklerini, il Jandarma Komutanlığı ile koordineli olarak sağlayacaktır.
3- İl Emniyet Müdürlüğü kendi görev sahaları ile ilgili konularda kış dolayısıyla hazırlıklı bulunacak, gerekli bilgi ve telefon numaralarını trafik ekiplerine tebliğ edeceklerdir.
4- İl Emniyet Müdürlüğüne bağlı trafik ekipleri herhangi bir kaza veya mahsur kalma durumunda kendi imkânlarının yanında, Afet Yönetim Merkezi aracılığı ile 112 Acil Servis, itfaiye müdürlükleri, Kamu kurumları ve özel şahıslara ait kurtarma araçlarım yardıma çağıracaklardır. Yoğun kar yağışı sonucu il sınırında bulunan kritik noktaların kapalı olması halinde durum komşu il ve ilçelere bildirilecek, karayolu elverişli hale gelinceye kadar, Afet Yönetim Merkezine bilgi verilerek araçların uygun yerlerde bekletilmesi sağlanacak veya araç sürücüleri trafik ekiplerince alternatif yol güzergâhlarına yönlendirilecektir. Alternatif yol güzergâhlarının kapalı olması veya alternatif güzergâhların tercih edilmemesi durumlarında araçlar konumlarına uygun gerçek ve tüzel kişilere ait tesis ve misafirhanelerine yönlendirilecek ve buralarda konakianmaları sağlanacaktır. Konu ile ilgili olarak akaryakıt istasyonları ve dinlenme tesislerine Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
5- Kış süresince, İl Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirliklerindeki Trafik Ekiplerine ek görev verilmeyecek gerektiğinde personel takviyesi yapılacaktır.
6- İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Ekipleri polis sorumluluk bölgesinde mahsur kalan araçlarla ilgili bilgilerin envanterini tutacak, tutulan envanter bilgileri rapor halinde Afet Yönetim Merkezine bildirilecektir.
7- Emniyet Müdürlüğü Ekipleri 24 saat esasına göre hazır bulundurulacak, Emniyet Müdürlüğü Ekipleri kapalı yolların açılması aşamasında karayolları ve belediye ekiplerine yardımcı olacak ve birlikte koordineli bir şekilde çalışma yürüteceklerdir.
8- İl ve ilçelerdeki kamu hizmet binaları, okullar ve hastanelere giden yollarda kar temizleme ve tuzlama çalışmalarına öncelik verilecek, ana arterlerin devamlı trafiğe açık olması sağlanacaktır. Sorumluluk alanlarındaki devlet karayolunun kapanması halinde, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, İlçe Emniyet Müdürlüğü/ Amirliği ve İlçe Jandarma Komutanlıkları ile koordineli bir şekilde çalışma yapılarak, karayolu üzerinde seyreden araçlar ilçe giriş ve çıkışında bekletilecektir. Yolun kapalı kalma durumunun uzun süreli olması halinde araçlar bu yol için belirlenen alternatif güzergâhlara yönlendirilecek, alternatif güzergâhlarında kapalı olması veya alternatif güzergâhların tercih edilmemesi durumunda, araçlar konumlarına uygun ilçe merkezi veya güzergâhta bulunan gerçek ve tüzel kişilere ait tesis ve misafirhanelerine yönlendirilecek ve buralarda konakianmaları sağlanacaktır.
9- İlimiz merkez Karayolları Kavşağı üzerinde bulunan köprünün, Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğüne bağlı ekiplerce sürekli kontrol edilerek, buzlanma olması durumunda vakit geçirmeksizin ilgili birimlerle irtibata geçilerek tuzlama çalışmasının yapılması sağlanacaktır.
10- Güzergâh veya bölgelerde görevli ekiplerin sıralı ve sorumlu amirlerinin bilgisi dışında sorumluluk alanlarından ayrılmaması, görevli ekibin zorunluluk nedeniyle güzergâhtan ayrılması durumunda ise yerine imkânlar nispetinde başka bir ekibin görevlendirilmesi ve değişimlerin güzergâhta yapılması sağlanacaktır.
11- Çekme-kurtarma ve zincir uygulaması gibi özel beceri ve alet gerektiren servis hizmetlerini veren kişi ve kurumların telefon ve adreslerinin güncellenerek telsiz nöbetçilerinde kolay erişilebilir yerde bulundurulması, bu yönde talep olması halinde vatandaşa yardımcı olunması sağlanacaktır.
12- Sis, buzlanma vb. kaza riskinin yoğunlaştığı hava ve yol koşullarında, ivedilikle müdahale edilmesi ve karayolunun trafiğe derhal açılması amacıyla kurtarıcı/çekicilerin güzergâhta uygun yerlerde hazır bulundurulmasının sağlanması ve art niyetli şekilde sürücülerden fahiş fiyat taleplerini önleyecek tedbirler alınacaktır.
13- İkiden fazla şeritli ve bölünmüş karayollarında ağır tonajlı taşıtların en sol şeridi kullanmamaları, otomobil cinsi taşıtların ise sürekli olarak bu şeridi işgal etmemeleri yönünde gerekli denetimlerin yapılması. Aşırı hız, yorgun veya uykusuz olarak taşıt kullanma ihlallerine ilişkin yol kontrollerinde sürücülerin uyarılması ve gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır.
14- Sürücülerin buzlanma, yoğun yağış, tipi gibi görüş mesafesinin azaldığı ve kaza riskinin yoğunlaştığı kesimlerden önce hava, yol ve çevresi hakkında bilgilendirilmesi, hatalı geçme/sollama ve şerit kullanma ile takip mesafesi konusunda uyarılması, zincir takılması gerektiğinde zincir taktırılması, gerekiyorsa taşıtların trafik ekibi öncülüğünde ve kontrolünde konvoy halinde seyir etmeleri sağlanacaktır.
15- Trafik ekiplerinde akaryakıt kısıtlaması yapılmayarak, ihtiyaç halinde ek akaryakıt talepleri karşılanacaktır.
16- Sıralı amirlerce görev öncesi araç, gereç ve personelin kontrolü ile gerekli bilgilendirme yapılması, ekiplerin görev tammları yapılmış olarak göreve çıkmaları sağlanacaktır.
17- Trafik denetleme ekiplerinin sorumluluk bölgelerinde karayollarmca uygulanan düşey ve yatay işaretlemelerin yerleri, yatay işaretlemelerden tamamen silinen, anlamını kısmen yitiren, sürücüler tarafından algılanması zorlaşan veya farklı anlamlara gelebileceğinden kazalara sebebiyet verme ihtimali olanlar konusundaki tespitlerin zaman geçirmeden yolun yapım, bakım ve onarımından sorumlu ilgili kuruluşlara yazılı olarak bildirilmesi ve takibinin yapılması sağlanacaktır.
18- 01 Aralık 2022 ile 01 Nisan 2023 tarihleri arasında bağlı trafik ekiplerince kış lastiği uygulamasına başlanılacak olup, öğrenci ve yolcu taşımacılığı yapan araçlar başta olmak üzere ticari araçların denetimi titizlikle sağlanacaktır.
19- Talimat kapsamında ilimiz terminalinde gerekli denetim ve bilgilendirme faaliyetleri yapılacaktır.
20- Sürücülerle yüz yüze iletişim kurularak hız yapmamaları, araçta ön ve arka koltuklarda emniyet kemeri takmaları, cep telefonlarıyla görüşme yapmamaları, şerit kullanma ve yakın takip kurallarına riayet etmeleri hususlarında "nezaketle bilgilendirme" yapılması, halkla ilişkileri zedeleyecek diyalog ve tartışmalara girilmemesine özen gösterilecektir.
21- Motosikletli trafik ekip/timlerinin hava koşullarının olumsuzluğu nedeniyle trafik denetimlerine aktif olarak katılma imkânı bulunmaması halinde ekip veya yaya olarak görevlendirilen personelin trafiğin denetlenmesi, düzenlenmesi ve park disiplininin sağlanması faaliyetlerinde görevlendirilmesi sağlanacaktır.
22- Trafik ekip/timlerince karayolu üzerinde yapılacak olan tüm çalışma ve denetimlerde "Trafik denetimlerinde ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge "ye uyulacaktır.
23- Denetim personelince yol kullanıcılarının can güvenliklerinin tehlikeye düşürülmemesi amacıyla olumsuz hava koşullarının yaşandığı durumlarda zorunlu olunmadıkça sabit denetim yapılmamasına özen gösterilecektir.
24- "Algılanan Yakalanma Riski Duygusu"nu artırmak amacıyla sabit noktada denetim yapan veya seyir halinde bulunan trafik araçlarının tepe lambalarımn açık olması, sabit bekleme noktalarında bulunan trafik araçlarının ise karayolu eksenine "dik" ve sürücüler tarafından görülebilir şekilde bulundurulması sağlanacaktır.
25- Karayolunda trafiğin düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesi ile taşıt kurtarma, yol açma, temizlik vb. gibi hizmetler sırasında trafik güvenliği hizmetlerini yürüten personelin görünürlüğünü artırmak ve bu nedenle meydana gelebilecek kazaları önlemek amacıyla yansıtıcılı kıyafet ve şapka dâhil hava koşulları ve aydınlık durumuna göre gerekli donanımı kullanacaklardır.
26- Sıralı amirlerce görev öncesi araç, gereç ve personelin kontrolü ile gerekli bilgilendirme ve talimatlandırmaların yapılması, ekip görev tanımları yapılmış olarak göreve çıkacaklardır.
27- Trafik personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında görev verilmemesi, gerektiğinde trafik birimlerinin büro hizmetlerinde görevli personel trafiğin tanzimi ve denetiminde görevlendirilecektir.
28- Karayolunun bakım, onarım ve yenileme çalışmalarının yapıldığı kesimlerdeki trafik tedbirlerine ilişkin 'Trafik İşaretlemeleri Projesi"nin ilgili karayolları biriminden temin edilmesi ve proje çalışmaları tamamlanıncaya kadar denetim ekiplerinde bulundurulması ve işaretlemelerin projesine uygunluğu ile gece ve gündüz görülebilirlikleri bakımından sürekli kontrol edilmesi, gerektiğinde devrilen, kaybolan, kullanılamaz hale gelen işaretler hakkında tutanak düzenlenerek Projeyi uygulayan karayolları birimine gönderilmesi, böylece tedbirlerin sürekliliğinin sağlanması yönünde gerekli çalışmalar yapılmasına özen gösterilecektir.
29- Trafik denetleme ekip/timlerinin sorumluluk bölgelerinde karayollarmca uygulanan düşey ve yatay işaretlemelerin yerleri, standartları ve uygulama nedenleri konusunda bilgi sahibi olması, bu amaçla "kgm.gov.tr" adresinden standartlar ile ilgili bilgi edinilmesi, yatay işaretlemelerden tamamen silinen, anlamını kısmen yitiren, sürücüler tarafından algılanması zorlaşan veya farklı anlamlara gelebileceğinden kazalara sebebiyet verme ihtimali olanlar konusundaki tespitlerin zaman geçirmeden yolun bakım ve onarımından sorumlu ilgili kuruluşlara yazılı olarak bildirilerek takibinin yapılması sağlanacaktır.
30- İçişleri Bakanlığının 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirlerinde belirtilen kurumu ile ilgili diğer hususlarıda yerine getirilecektir.
İL JANDARMA KOMUTANLIĞI:
1- Kış aylarında hava ve yol şartları elverişli olduğu sürece, kontrol programları doğrultusunda Kırşehir İl Jandarma Komutanlığı tarafından trafik yoğunluğunun fazla olduğu değerlendirilen KırşehirAkçakent, Kırşehir-Aksaray ve Kırşehir-Toklumen karayollarında güvenlik tedbirleri alınmak suretiyle yol kontrol ve denetimleri sürdürülecektir.
2- Trafik güvenliğini olumsuz yönde etkileyen (tipi ve yol kapanması gibi) hava, yol ve trafik durumları hakkında ivedilikle, ilgili kurum ve kuruluşlara bilgi verilecektir.
3- Vatandaşların kış mevsimi şartları sebebiyle yolda kalmaları durumu ile ilgili bilgi alınması halinde yolun yapımı ve bakımından sorumlu kurum ve kuruluşlarla irtibata geçilerek gerekli yardımın alınması sağlanacaktır.
4- Sorumluluk alanında bulunan il ve köy yollarında zaruret oluştuğunda, araçları güvenli yerlerde bekleterek, araçlara zincir takılmasını sağlayacak, geçici beklemeye alman araç, sürücü ve yolcularının güvenliğini sağlayacaklardır. Yolda mahsur kalan vatandaşların vakit kaybetmeden sağlık kuruluşları ya da güvenli yerlere sevk edilmesi sağlanacaktır.
5- Sürücülerin buzlanma, yoğun yağış, tipi gibi görüş mesafesinin azaldığı ve kaza riskinin yoğunlaştığı kesimlerden önce hava, yol ve çevresi hakkında bilgilendirilmesi, hatalı geçme/sollama ve şerit kullanma ile takip mesafesi konusunda uyarılması, zincir takılması gerektiğinde zincir taktırılması, gerekiyorsa taşıtların trafik ekibi öncülüğünde ve kontrolünde konvoy halinde seyir etmeleri sağlanacaktır.
6- İkiden fazla şeritli ve bölünmüş karayollarında ağır tonajlı taşıtların en sol şeridi kullanmamaları, otomobil cinsi taşıtların ise sürekli olarak bu şeridi işgal etmemeleri yönünde gerekli denetimlerin yapılacaktır. Aşırı hız, yorgun veya uykusuz olarak taşıt kullanma ihlallerine ilişkin yol kontrollerinde sürücülerin uyarılması ve gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır.
7- Güzergâh veya bölgelerde görevli ekiplerin sıralı ve sorumlu amirlerinin bilgisi dışında sorumluluk alanlarından ayrılmaması, görevli timin zorunluluk nedeniyle güzergâhtan ayrılması durumunda ise yerine imkânlar nispetinde başka bir ekibin görevlendirilmesi ve değişimlerin güzergâhta yapılması sağlanacaktır.
8- Meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına anında müdahale edilerek olay yerindeki trafik akımının mümkün olan en kısa sürede normal hale getirilmesi sağlanacaktır.
9- 01 Aralık 2022 ile 01 Nisan 2023 tarihleri arasında kış lastiği uygulamasına başlanılacak olup, özellikle öğrenci ve yolcu taşımacılığı yapan araçların kontrolü titizlikle yapılacaktır. Jandarma Komutanlıkları personel ve araçlarından oluşan Acil Müdahale Ekipleri 24 saat esasına göre hazır bulundurulacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için sorumlu diğer kurum ve kuruluşlar ile birlikte müdahale edilecektir.
10- Sis, buzlanma vb. kaza riskinin yoğunlaştığı hava ve yol koşullarında, ivedilikle müdahale edilmesi ve karayolunun trafiğe derhal açılması amacıyla kurtarıcı/çekicilerin güzergâhta uygun yerlerde hazır bulundurulmasının sağlanması ve art niyetli şekilde sürücülerden fahiş fiyat taleplerini önleyecek tedbirler alınacaktır.
11- Sürücülerle yüz yüze iletişim kurularak hız yapmamaları, araçta ön ve arka koltuklarda emniyet kemeri takmaları, cep telefonlarıyla görüşme yapmamaları, şerit kullanma ve yakın takip kurallarına riayet etmeleri hususlarında "nezaketle bilgilendirme" yapılması, halkla ilişkileri zedeleyecek diyalog ve tartışmalara girilmemesine özen gösterilecektir.
12- Motosikletli trafik timlerinin hava koşullarının olumsuzluğu nedeniyle trafik denetimlerine aktif olarak katılma imkânı bulunmaması halinde ekip/tim veya yaya olarak görevlendirilen personelin trafiğin denetlenmesi, düzenlenmesi ve park disiplininin sağlanması faaliyetlerinde görevlendirilmesi sağlanacaktır.
13- Trafik ekip/timlerince karayolu üzerinde yapılacak olan tüm çalışma ve denetimlerde "Trafik denetimlerinde ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge "ye uyulacaktır.
14- Denetim personelince yol kullanıcılarının can güvenliklerinin tehlikeye düşürülmemesi amacıyla olumsuz hava koşullarının yaşandığı durumlarda zorunlu olunmadıkça sabit denetim yapılmamasına özen gösterilecektir.
15- "Algılanan Yakalanma Riski Duygusu"nu artırmak amacıyla sabit noktada denetim yapan veya seyir halinde bulunan trafik araçlarının tepe lambalarının açık olması, sabit bekleme noktalarında bulunan trafik araçlarının ise karayolu eksenine "dik" ve sürücüler tarafından görülebilir şekilde bulundurulması sağlanacaktır.
16- Karayolunda trafiğin düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesi ile taşıt kurtarma, yol açma, temizlik vb. gibi hizmetler sırasında trafik güvenliği hizmetlerini yürüten personelin görünürlüğünü artırmak ve bu nedenle meydana gelebilecek kazaları önlemek amacıyla yansıtıcılı kıyafet ve şapka dahil hava koşulları ve aydınlık durumuna göre gerekli donanımı kullanmaları sağlanacaktır.
17- Sıralı amirlerce görev öncesi araç, gereç ve personelin kontrolü ile gerekli bilgilendirme ve talimatlandırmaların yapılması, timlerin görev tanımları yapılmış olarak göreve çıkmaları sağlanacaktır.
18- Trafik personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında görev verilmemesi, gerektiğinde trafik birimlerinin büro hizmetlerinde görevli personel trafiğin tanzimi ve denetiminde görevlendirilecektir.
19- Karayolunun bakım, onarım ve yenileme çalışmalarının yapıldığı kesimlerdeki trafik tedbirlerine ilişkin "Trafik İşaretlemeleri Projesi"nin ilgili karayolları biriminden temin edilmesi ve proje çalışmaları tamamlanıncaya kadar denetim timlerinde bulundurulması ve işaretlemelerin projesine uygunluğu ile gece ve gündüz görülebilirlikleri bakımından sürekli kontrol edilmesi, gerektiğinde devrilen, kaybolan, kullanılamaz hale gelen işaretler hakkında tutanak düzenlenerek Projeyi uygulayan karayolları birimine gönderilerek, tedbirlerin sürekliliği sağlanacaktır.
20- Trafik denetleme timlerinin sorumluluk bölgelerinde karayollarınca uygulanan düşey ve yatay işaretlemelerin yerleri, standartları ve uygulama nedenleri konusunda bilgi sahibi olması, bu amaçla "kgm.gov.tr" adresinden standartlar ile ilgili bilgi edinilmesi, yatay işaretlemelerden tamamen silinen, anlamını kısmen yitiren, sürücüler tarafından algılanması zorlaşan veya farklı anlamlara gelebileceğinden kazalara sebebiyet verme ihtimali olanlar konusundaki tespitlerin zaman geçirmeden yolun bakım ve onarımından sorumlu ilgili kuruluşlara yazılı olarak bildirilmesi ve takibinin yapılması sağlanacaktır.
21- İçişleri Bakanlığının 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirlerinde belirtilen kurumu ile ilgili diğer hususlarıda yerine getirilecektir.
BELEDİYE BAŞKANLIĞI:
1- Şehir merkezi ve ana arterlerdeki karla mücadele çalışmaları Belediye Başkanlıklarınca yürütülecektir. Belediyelerin bu mücadelede yetersiz kalmaları halinde, Afet Yönetim Merkezine yapacakları talebin, uygun görülmesi halinde diğer kuruluşların ekipleri de talep eden belediyeye ivedilikle destek vereceklerdir.
2- Küreme sırasında cadde ve sokakların kaldırım kenarlarına sürülen karların kısa zamanda alınmaması sonucu, yol üzeri park disiplininin bozulması, akan trafiğin kullandığı şeritlerin işgal edilmesi gibi olumsuzlukların ortaya çıkabileceği değerlendirildiğinde; bu olumsuzlukların önlenmesi amacıyla kar yığın ve kümelerinin derhal kaldırılması sağlanacak, oluşabilecek muhtemel sel baskınları için ana arterlerdeki rögarlarm açık bulundurulması sağlanacaktır.
3- Taşıt ve yaya trafiğinin, yol/kaldırım yüzeyinde oluşabilecek buzlanmadan olumsuz etkilenmesini önlemek amacıyla, hedef cadde ve sokaklarda "Tuz Varili" uygulamasının yapılması, vatandaşın bu konuda sorumluluk almasımn sağlanması, ayrıca muhtarların ve çevre esnafın bilgilendirilmesi ile tuz uygulaması tedbirinin sürdürülebilir olması sağlanacaktır.
4- Tuzlama ve küreme işlemlerinin trafiğin yoğun olduğu saatler dışında (özellikle mesai başlamadan araç trafik yoğunluğu oluşmadan önce) yapılarak karayolunun ulaşıma hazır hale getirilmesi sağlanacaktır.
5- İ1 merkezindeki kamu hizmet binaları, okullar ve hastanelere giden yollarda kar temizleme ve tuzlama çalışmalarına öncelik verilecek, ana arterlerin devamlı trafiğe açık olması sağlanacaktır.
6- İl merkezinde yoğun kar yağışı ve yolun kapalı olması durumunda, Kuşdili Mahallesinde bulunan kapalı pazar yeri kullanılacağından bu alanların gerek araç, gerekse pazar tezgâhlarından arındırılarak kullanıma hazır bulunması sağlanacaktır.
7- Kayseri - Ankara Devlet Karayolunun Kırşehir il merkezi kısmında kalan yolun kapanması VmlînHp oü7eroâhta kalan araçların Henolanma verleri olarak ivedilikle Tl Özel İdaresi ve Belediye Başkanlığına bigli verilmek suretiyle;
İl Özel idaresi binasının arka kısmında bulunan boş arazi, Ahi Stadyumu dış çevresinde bulunan araç park alanları, Şehit Nevzat Aslan Bulvarı üzerinde bulunan Pazar ve Pazartesi günleri kurulan Belediye Başkanlığına ait kapalı pazar yeri ile Neşet ERTAŞ kültür merkezi yanında bulunan Eski Sanayi alanının, Belediye Başkanlığı tarafından kullanıma hazır şekilde bulundurulması sağlanacaktır.
8- Kar yağışı ve hava muhalefeti nedeniyle, trafiğe kapanan yollara girmelerine izin verilmeyen araç sürücüleri ve yolcuların belediyelere ait tesislerde barındırılmasını ve iaşelerinin karşılanmasını sağlayacaklardır.
9- Belediye Başkanlığı personel ve araçlarından oluşan Acil Müdahale Ekipleri 24 saat esasına göre hazır bulundurulacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için müdahale edeceklerdir.
10- Belediye Başkanlıkları bünyesinde bulunan araçlar bakımlı ve her türlü koşula hazır halde bulundurulacaktır.
11- Belediye Başkanlıkları yoğun kar yağışı, tipi gibi durumlarda yolun kapanmasını beklemeden harekete geçecekler, yolların açık tutulması için gerekli tedbirleri alacaklardır.
12- Belediyeler, Afet Yönetim Merkezinin taleplerini imkânlar ölçüsünde yerine getireceklerdir.
13- Belediyeler kendi afet bürolarını 24 saat çalışma esasına göre faaliyette bulundurup, İl Afet Yönetim Merkezi ile irtibat halinde olacaktır.
14- Konu ile ilgili olarak görevli personel ve araç listelerini Afet Yönetim Merkezine gönderecektir.
15- Oluşabilecek trafik kazalarında, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile koordineli olarak trafik kazalarına müdahalede bulunacaktır.
16- İlimiz otogarında şoför ve yolcuların emniyet kemeri takma zorunluluğu anons ile hatırlatılarak farkındalık oluşturulması sağlanacaktır.
17- İçişleri Bakanlığı'nın 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirlerinde belirtilen kurumu ile ilgili diğer hususlarıda yerine getirilecektir.
İL ÖZEL İDARESİ:
İl Özel İdaresi, personel ve araçlarından oluşan Acil Müdahale Ekipleri 24 saat esasına göre hazır bulundurulacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için müdahale edeceklerdir. Kuvvelerinde bulunan iş makinelerinin arızalanması durumunda, İl Özel İdaresi ve İlçe Kaymakamlıkları bu konuyla ilgili gerekli tedbirleri alacak yakıt ihtiyacının ve arızaların zamamnda giderilmesi konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmasına meydan vermeyeceklerdir.
İl Özel İdaresi ve İlçe Özel İdaresi Müdürlükleri yoğun kar yağışı, tipi gibi durumlar olması halinde yolun kapanmasını beklemeden harekete geçecekler, yolların açık tutulması için gerekli tedbirleri alacaklarıdır. İçişleri Bakanlığı'nın 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirlerinde belirtilen kurumu ile ilgili diğer hususlarıda yerine getirilecektir. Konu ile ilgili olarak görevli personel ve araç listelerini, Afet Yönetim Merkezine gönderecektir.
KARAYOLLARI 61. ŞUBE ŞEFLİĞİ ve ANKARA-NİĞDE OTOYOLU KONTROL BAŞ MÜHENDİSLİĞİ:
1- Karayolları ekiplerinin trafik zabıtası ile işbirliği içerisinde çalışması amacıyla gerekli tedbirlerin alınması, trafik kazalarına ve karayolundaki olumsuzluklara birlikte müdahale edilebilmesi için uygun yerlerde bulunmaları sağlanacaktır.
2- Sorumluluklarında bulunan karayollarının, bakım evlerinde görevli iş makinesi ve personelinden oluşan Acil Müdahale ekipleri 24 saat çalışma esasına göre hazır halde bulundurulacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için müdahalede bulunacaklardır.
3- Karayolları ağının yanı başındaki köy yollarına zaman ve işgücü israfım önlemek için karayolları ekiplerince acil durumlarda müdahale edilebilecektir. Ayrıca olağanüstü durumların meydana gelmesi ve (Yoğun kar yağışı,tipi vs.) ihtiyaç duyulması halinde 'de Valilik tarafından verilecek talimatlara göre köy yollarında karla mücadele çalışmalarına katılacaktır.
4- Karla mücadelede kullanılan solüsyon ve tuz stoklarım yeterli düzeyde bulunduracaklardır.
5- Ankara-Niğde otoyolu üzerinde olumsuz hava şartlarından dolayı meydana gelebilecek vakalara kontrol baş mühendisliği tarafından envanterlerinde bulunan araç ve personel ile ivedilikle müdahale edilecek vaoılan çalışmalar ve vol durumu hakkında Kırşehir Valiliği Afet Yönetim Merkezine bilgi verilecektir.
6- Karayollarmca uygulanan düşey ve yatay işaretlemelerin yerleri, yatay işaretlemelerden tamamen silinen, anlamını kısmen yitiren, sürücüler tarafından algılanması zorlaşan veya farklı anlamlara gelebileceğinden kazalara sebebiyet verme ihtimali olanlar konusundaki tespitlerin zaman geçirmeden yapılarak eksikliklerin giderilmesi sağlanacaktır.
7- İçişleri Bakanlığının 14.11.2022 tarih ve 41207 sayılı Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri konulu emirlerinde belirtilen kurumu ile ilgili diğer hususlarıda yerine getirilecektir.
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ:
Acil Müdahale ekiplerine ihtiyaç duyulduğunda, derhal ve zaman kaybetmeksizin sevk edilmek üzere, ambulanslar sağlık ekibi ile birlikte 24 saat esasına göre tam teçhizatlı olarak hazır bulundurulacak ve müdahale gereken konularda acil müdahale yapacaklardır. Ayrıca ilçelerde gerekli sağlık tedbirleri alınarak Afet Yönetim Merkezine bilgi verilecektir.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ:
Okul servis araçlarının kış tedbirleri kapsamında taşımacıyı tespit komisyonları tarafından daha dikkatli kontrol edilmesi, tespit edilen aksaklık ve eksikliklerin ivedilikle ilgili birimlere bildirilmesinin sağlanması yönünde gerekli çalışmaları yapacaktır.
MEDAŞ İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ:
Elektrik şebekelerinde meydana gelebilecek arızalar için MED AŞ İşletme Müdürlüğünce, gerekli tüm tedbirler alınacak, ekipler her an göreve hazır halde bulundurulacaktır.
METEOROLOJİ İL MÜDÜRLÜĞÜ:
Meteorolojik Uyarı ve ihbarları Valilik (II Afet ve Acil Durum Müdürlüğü) başta olmak üzere Belediye Başkanlığı, II Jandarma Komutanlığı, Î1 Emniyet Müdürlüğü, İl Özel idaresi ve Karayolları 61.Şube Şefliği ve Ankara-Niğde Otoyolu Baş Mühendisliğine düzenli ve zaman kaybetmeksizin zamanında gönderecek, kamuoyunu bilgilendirecektir.
İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ:
1-İ1 Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, emrinde mevcut bulunan arama kurtarma ekibi ile Kaza kırım aracını 24 saat esasına göre hizmet verebilecek şekilde hazır bulunduracaktır. Oluşabilecek trafik kazalarında Belediye Başkanlığı ile koordineli olarak müdahalede bulunacaktır. 2-îlçe Kaymakamlıkları, İl Jandarma Komutanlığı, Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Özel idaresi, Sağlık Müdürlüğü, Karayolları 61. Şube Şefliği, Ankara-Niğde Otoyolu Baş Mühendisliği, MED AŞ Müessese Müdürlüğü ve Meteoroloji Bölge Müdürlüğünce kendi görev alanlarına giren konularla ilgili gece meydana gelen gelişmeleri saat: 08.00'a kadar Afet Yönetim Merkezi (İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün) 213 82 14 no'lu faksına rapor halinde bildirimde bulunacaklar, alınan raporlar Afet Yönetim Merkezi tarafından birleştirilerek "Î1 Raporu" haline getirilerek ve en geç saat 09.00'da Valilik Makamına arz edilecektir.
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI:
Karla mücadele ve kış tedbirleri kapsamında olası durumlarda yolda kalmış vatandaşların iaşe ihtiyaçları için gerekli desteği verecektir.
İL BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ:
1- Kış tedbirleri kapsamında alınan kararlar ve alternatif güzergâhlar kamuoyuna duyurulacaktır.
2- Mahalli yazılı ve görsel basın yayın organları ve diğer iletişim kanalları ile vatandaşlarımızın kış şartlarında güvenli taşıt kullanımı, trafikte karşılaşabilecekleri riskler, buzlanma, çığ, heyelan, sis nedeniyle riskli bölgeler, taşıtlarda bulundurulması gereken avadanlık ve gereçler konularında düzenli bir şekilde bilgilendirilmeleri ve bilinçlendirilmeleri sağlanacaktır. 3- Trafik güvenliğini olumsuz yönde etkileyen tipi, çığ düşmesi, heyelan, yol kapanması gibi hava, yol ve çevresi ile trafik durumları hakkında basın ve yayın organlarına ivedilikle bilgi verilmesi, vatandaşlarımızın zamanında uyarılması ve tedbirli olmaları sağlanacaktır.
ESNAF VE SANATKÂRLAR ODALARI BİRLİK BAŞKANLIĞI:
Dinlenme tesisleri ve servis istasyonlarının, vatandaşlarımıza sağlığa uygun ve sağlıklı ortamda yiyecek servisi sunmaları, bunun yanında araçların kış lastiği takma zorunluluğu ile ilgili odalarına bağlı konaklama ve dinlenme tesislerinde kış lastiği, zincir takoz, çekme halatı ve yangın söndürme cihazı vs. bulundurmaları ve kış boyunca tesislerden faydalanacak vatandaşlardan hizmet karşılığı alınacak bedellerin rayiç bedel üzerinden alınmasının sağlanması yönünde gerekli denetimlerin ve bilgilendirmelerin yapılması sağlanacaktır.
ŞOFÖRLER VE OTOMOBİLCİLER ODASI BAŞKANLIĞI:
1- Kayıtlı üyelerindeki kurtarıcı, çekici ve benzeri araçlardan yararlanılması için koordinasyon kurulmasını sağlayacak, art niyetli şekilde sürücülerden fahiş fiyat taleplerini önleyecek tedbirler alınacaktır.
2- Oda bünyesine kayıtlı tüm okul ve personel servis araçları ile ticari taksi ve dolmuşlara genel duyuru yapmak suretiyle 1 Aralık - 1 Nisan tarihleri arasında araçlarında kış lastiği bulundurma zorunluluğu ile ilgili olarak gerekli bilgilendirme çalışmalarını ivedilikle yerine getirecektir.
KIZILAY ŞUBE BAŞKANLIĞI:
Kar yağışı ve hava muhalefeti sebebiyle meydana gelen olumsuzluklar karşısında yolda kalan vatandaşlarımızın iaşesinin temini ve barınmaları konusunda, AF AD veya Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü ile koordinasyon kurarak yolda kalan vatandaşların iaşesinin temini konusunda yardımcı olacaklardır.
İLÇE KAYMAKAMLIKLARI:
Genel hükümlerde belirtilen görevlerin yanı sıra; yoğun kar yağışı, tipi, sis ve buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında;
1- İlçelerde yürütülecek çalışmalarda, ilgili kuruluşların karla mücadele planına göre hareket edilmesi esas olup, ilçe kaymakamları bu talimata uygun olarak kendi sorumluluk sınırları içerisinde değerlendirilmek üzere bağlı tüm kurum, kuruluşların ve Belediye Başkanlıkları temsilcileri ile en kısa sürede toplantı yaparak ilçelerinde kış mevsiminde alınacak Trafik tedbirlerini tespit edecekler, günlük olarak yapılan çalışmalar; ilgili birimlerle (Jandarma, Bölge ve komşu îl/ilçeler) koordineli bir şekilde yürütülecek, Afet Yönetim Merkezi de bilgilendirilecektir.
2- İlçedeki kamu hizmet binaları, okullar ve hastanelere giden yollarda kar temizleme ve tuzlama çalışmalarına öncelik verilecek, ana arterlerin devamlı trafiğe açık olması sağlanacaktır.
3- Sorumluluk alanlarındaki Devlet Karayolunun kapanması halinde, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, İlçe Emniyet Müdürlüğü/ Amirliği ve İlçe Jandarma Komutanlıkları ile koordineli bir şekilde çalışma yapılarak, karayolu üzerinde seyreden araçlar ilçe giriş ve çıkışında bekletilecektir. Yolun uzun süreli kapalı kalması durumunda, araçlar bu yol için belirlenen alternatif güzergâhlara yönlendirilecek, alternatif güzergâhlarında kapalı olması veya alternatif güzergâhların tercih edilmemesi durumunda araçlar konumlarına uygun ilçe merkezi veya güzergâhta bulunan gerçek ve tüzel kişilere ait tesis ve misafirhanelere yönlendirilecek ve buralarda konaklanmaları sağlanacaktır.
E. ALTERNATİF GÜZERGÂHLAR:
Karayolları 6. Bölge Müdürlüğü ve Karayolları 61. Şube Şefliğince gerekli işaretlemeler yapılmak suretiyle;
1- Kırşehir-Kayseri Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibat sağlanarak ulaşımın alternatif yol olarak belirlenen 1. Alternatif Kırşehir-Ortaköy-Aksaray-Nevşehir-Kayseri güzergâhından, 2.Alternatif olarak da Kırşehir-Mucur-Karahasanlı-Şefaatli-Yozgat güzergâhından sağlanacaktır.
2- Kırşehir-Mucur Devlet Karayolu İnaç mevkiinin trafiğe kapanması durumunda; alternatif yol olarak belirlenen Mucur-Kesik köprü -Ortaköy Yolu üzerinden Kırşehir güzergâhı kullanılacaktır.
3- Kırşehir-Aksaray Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşım Kırşehir-Hacıbektaş-Nevşehir-Aksaray veya Ankara-Niğde Otoyolu güzergâhmdan sağlanacaktır.
4- Kırşehir-Ankara Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın Ankara- Niğde Otoyolu veya Kırşehir- Kaman- Bala- Ankara güzergâhından sağlanacaktır.
5- Kırşehir-Yozgat Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın 1. Alternatif olarak Kırşehir-Boztepe-Çiçekdağı-Yerköy-Yozgat güzergâhı 2. Alternatif olarak da Kırşehir-Kırıkkale-Yozgat güzergâhı, 3. Alternatif olarak da Göllü - Doğankaş - Akbıyıklı - Çiçekdağı güzergâhından ulaşım sağlanacaktır.
6- Kırşehir-Çiçekdağı-Yerköy-Yozgat Devlet Karayolunun Kapanması durumunda çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın, Kırşehir-Mucur-Karahasanlı-Şefaatli güzergâhmdan yapılması sağlanacaktır.
7- Kırşehir-Kayseri Devlet Karayolu üzerinden Nevşehir iline giden Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın, Kırşehir-Ortaköy-Aksaray-Nevşehir güzergâhından yapılması sağlanacaktır.
8- Kırşehir-Boztepe İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ile irtibata geçilerek ulaşım, Eski Boztepe yolu (Horozun gediği) güzergâhından sağlanacaktır.
9- Kırşehir-Akçakent İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ile irtibata geçilerek ulaşımın, Akçakent-Çiçekdağı veya Akçakent-Akpmar güzergâhından yapılması sağlanacaktır.
10- Kırşehir-Karakurt İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ve Kaman ilçesi ile irtibata geçilerek ulaşımın Kaman İlçesi güzergâhı kullanılarak Kırşehir-Kırıkkale, KırşehirKayseri Devlet karayolu üzerinden sağlanacak.
11- Kırşehir-Kaman Devlet Karayolunun kapanması durumunda; Î1 Jandarma Komutanlığı ve Kaman İlçesi ile irtibata geçilerek ulaşım, Kırşehir-Karakurt Yolu Savcılı Büyükoba-Kaman güzergâhmdan sağlanacaktır. Tercih edilmesi halinde Ankara-Niğde Otoyolu alternatif olarak kullanılabilecektir.
F. BİLGİLENDİRME VE BİLİNÇLENDİRME FAALİYETLERİ;
1- Mahalli yazılı ve görsel basın yayın organları ve diğer iletişim kanalları ile vatandaşlarımızın kış şartlarında güvenli taşıt kullanımı, trafikte karşılaşabilecekleri riskler, buzlanma, çığ, heyelan, sis nedeniyle riskli bölgeler, taşıtlarda bulundurulması gereken avadanlıklar ve gereçler konularında düzenli bir şekilde bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. Trafik güvenliğini olumsuz yönde etkileyen tipi, çığ düşmesi, heyelan, yol kapanması gibi hava, yol ve çevresi ile trafik durumları hakkında, basın ve yayın organlarına ivedilikle bilgi verilmesi, vatandaşlarımızın zamamnda uyarılması ve tedbirli olmalarının sağlanması, 112 Acil Çağrı Merkezini arayan vatandaşlarımıza gerekli bilgilendirme, yardım ve kolaylığın sağlanması yönünde tüm görevliler bilgilendirilecektir.
2- Yoğun kar yağışı ve buzlanma olan yollarda; özellikle zincir takma/çekme halatını kullanma konularında yaşanan aksaklıklar göz önünde bulundurularak farkındalığın arttırılması amacıyla sürücülere yönelik rehberlik faaliyetlerinde bulunulması sağlanacaktır.
3- Alman bütün tedbirlere rağmen yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ, heyelan vb. sebeplerle karayollarının trafiğe kapanması veya ulaşımda aksamalar olması halinde, durum en seri şekilde Afet Yönetim Merkezinin 0 386 214 44 36 no'lu telefonuna, polis sorumluluk alanı içerisinde olan yollar için Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığına bağlı Kaza Danışma Birimi'nin 0 312 462 21 91 no. lu telefonuna, Jandarma sorumluluk alanındaki yollar için ise 0 538 845 17 31 numaralı Kaza Damşma Hattına ön bilgi verilmesi ve kısa bilgi notunun paylaşılması sağlanacaktır.
İçişleri Bakanlığı'nın 14.11.2022 gün ve 41207 sayılı "Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri" Konulu yazıları doğrultusunda, Vali Sayın Hüdayar Mete BUHARA başkanlığında, Kış Mevsimi Tedbirlerinde görev alacak kurum ve kuruşlarımızın temsilcilerinin katılımları ile 23.11.2022 günü saat 10:00'da Valilik toplantı salonunda gerçekleştirilen 2022-2023 yılı "Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri" Toplantısı çerçevesinde yukarıda belirtilen kararlar alınarak, önümüzdeki kış mevsimi döneminde uygulanmak üzere katılımcılar ile birlikte imza altına alınmıştır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
|
||