T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C
KIRŞEHİR VALİLİĞİ
İl Emniyet Müdürlüğü
KIŞ MEVSİMİNDE ALINACAK TRAFİK TEDBİRLERİ
TOPLANTISI KARAR TUTANAĞI
Tarih : 25.11.2021
Karar No. : 2021-01
Konu : 2021-2022 Yılı Kış Mevsiminde Karayolu Ulaşımında
Alınacak Olan Karla Mücadele ve Trafik Tedbirleri
Değerlendirme ve Koordinasyon Kurulu : Valimiz Sayın İbrahim AKIN Başkanlığında, İlgili Kamu
Kurum ve Kuruluşları ile Oda Başkanlıkları Temsilcileri.
Kapsam Sonuç : İçişleri Bakanlığı’nın 11.11.2021 tarih ve 18324 sayılı Kış
Mevsiminde Alınacak Trafik Tedbirleri konulu emirleri
doğrultusunda, Kış Tedbirlerinde görev alacak kurum ve
kuruşlarımızın temsilcilerinin katılımları ile gerçekleştirilen
Değerlendirme ve Koordinasyon Toplantısı çerçevesinde
aşağıdaki kararlar alınmıştır.
Gündem :
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü bünyesinde oluşturulacak Afet Yönetim Merkezinin, 19.02.2011 tarih ve 27851 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Afet Yönetim Merkezleri Yönetmeliğinin (I) sayılı cetvel kapsamında, Afet Yönetim Merkezinden sorumlu Vali Yardımcısı Başkanlığında, Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Özel İdaresi, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Karayolları 61. Şube Şefliği temsilcilerinden oluşturulmuştur.
İlçe Kaymakamlıkları, Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Özel İdaresi, Sağlık Müdürlüğü, Karayolları 61. Şube Şefliği, MEDAŞ Müessese Müdürlüğü ve Meteoroloji İl Müdürlüğünce kendi görev alanlarına giren konularla ilgili mesai saatleri içerisinde meydana gelen olayları hemen, mesai saatleri dışında meydana gelen olayları ise, saat: 08.00’a kadar Afet Yönetim Merkezi (İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün) 213 82 14 numaralı faksına rapor halinde bildirimde bulunacaklar, alınan raporlar Afet Yönetim Merkezi tarafından birleştirilerek “İl Raporu” haline getirilecek ve en geç saat 09.00’da Valilik Makamı’na arz edilecektir.
B. GENEL HUSUSLAR:
1- İçişleri Bakanlığı’nın 11.11.2021 tarih ve 18324 sayılı talimatı kapsamında belirtilen kış mevsimi süresince alınması gereken bütün tedbirler kurumların kendi görev alanları dâhilinde planlanacak ve uygulamaya konulacaktır. Bu bağlamda, olumsuz hava ve yol koşulları başta olmak üzere, her şart ve ortamda Belediye Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Özel İdaresi, Karayolları 61. Şube
Şefliği ve trafik ile ilgili diğer sorumlu kurum ve kuruluşlarımızın görevlilerince, trafiğin güvenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesi, yol kullanıcılarının can ve mal emniyetinin sağlanması en temel hedef olacaktır.
2- Trafik polisleri ve jandarma trafik birimlerince oluşturulacak “karma ekipler” şehir içi, şehirlerarası ve köy yollarında etkin denetimlere devam edecektir.
3- Kar yağışı ve hava muhalefeti sebebiyle meydana gelen olumsuzlukların krize dönüşmesi durumunda, krize müdahale etme görevi, Afet Yönetim Merkezinden sorumlu Vali Yardımcısı Başkanlığında oluşturulacak, Afet Yönetim Merkezi tarafından yerine getirilecektir.
4- Şehir içi ana güzergâhlarda ve şehirlerarası karayollarında hız kontrolleri başta olmak üzere emniyet kemeri takma, cep telefonu kullanmama, yaya geçitlerinde yayalara yol verme, şerit kullanma, hatalı dönüşler gibi kural, yasaklama ve kısıtlamalara yönelik etkin, yoğun ve sürdürülebilir trafik denetimlerinde, personelin temizlik, maske kullanımı ve mesafe kuralları konusunda hassasiyet göstermesi, şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığında uygulamanın Sağlık Bakanlığı Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından hazırlanan «Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi» doğrultusunda gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.
5- Geçmiş yıllardaki kaza istatistikleri ile yol ve çevre koşulları analiz edilerek yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluş ile sürekli irtibat halinde olunacaktır.
6- Hava muhalefeti ve diğer nedenlerden dolayı görünürlüğü azalan, kirlenen, kırılan ve reflektif özelliğini kaybeden maket/model trafik araçları ile maket/model trafik personelinin en kısa sürede eksiklikleri giderilecektir.
7- Trafik kazalarına neden olan yanal rüzgar, sürgün, erken ve gizli buzlanma olabilecek yerlerle birlikte yağmur ve kar sularını tahliye etmek amacı ile yapılan ve sanat yapıları olarak adlandırılan menfez, Mazgal . Rögarların kapanmak olasılığı bulunan yerler tespit edilerek gerekli önlemler alınacak,
8- İlgili kurum ve kuruluşlar kendi görev alanlarında faaliyet göstermek üzere tüm personelini hazır hale getirmek ve gerekli iş makinelerinin bakımını yaptırmak, yakıtını temin etmek ve hazır halde bulundurmaktan sorumludurlar. Kurumlar kendi görev alanlarında yetersiz kalmaları halinde, diğer kurum ve kuruluşlardan gerekli iş makinesi ve personel desteği için, Afet Yönetim Merkezi aracılığı ile yardım talep edeceklerdir. Afet Yönetim Merkezinin talimatı üzerine yardım talep edilen kurum ve kuruluşlar, iş makinelerini ve personelini yardım talep eden kurum veya kuruluşa destek vermek üzere vakit kaybetmeden sevk edeceklerdir
9- Şehir içi ve ilimiz genelindeki diğer yollarda kar ve buzlanma mücadelesi çalışmalarını yetki, görev ve sorumluluk verilmiş tüm birimlerimiz, iş birliği ve koordine içerisinde, talep edilen yardımı imkânlar dâhilinde yerine getirecekler ve herhangi bir aksaklığa sebebiyet vermeyeceklerdir. Belediye Başkanlığı, İl Özel İdaresi ve Karayolları 61. Şube Şefliği yeterli sayıda ekipleri ile sorumlu oldukları güzergâhlarda talimat beklemeksizin olumsuzluklara müdahale edecekler, kendi imkânları yetmediği durumlarda, Valilik Makamı’nın ayrı bir talimatına gerek kalmadan Karayolları 6. Bölge Müdürlüğünden gerekli desteği önceden talep edeceklerdir.
10- Birden fazla ilin sorumluluğunda olan karayolu güzergâh ve geçitlerinde (Kayseri, Kırıkkale, Yozgat, Nevşehir ve Aksaray) yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ ve heyelan gibi durumlarda, iller arasında koordinasyonun Afet Yönetim Merkezi kanalıyla sağlanması, karayolu elverişli hale gelinceye kadar bu güzergâhları kullanacak olan taşıtların uygun yerlerde (konaklama tesisleri, bölge trafik denetleme istasyon amirlikleri, kamu kurum ve kuruluşlarına ait tesisler vb.) bekletilmesi, bu süre içerisinde otobüslerin terminallerden çıkış yapmalarına izin verilmemesi ve gerekli diğer tedbirlerin alınması; ayrıca ilgili kurum ve kuruluşlar ile belediyeler kendi görev alanlarına giren konularda gerekli ilave tedbirlerin alınmasını sağlayacaklardır. Devlet Karayolu ve ana arterlerde meydana gelebilecek kaza, yoğun kar yağışı vb. nedenlerle yolun trafiğe kapanması durumunda, en kısa sürede yolun trafiğe açılması sağlanacak
11- Karayollarında, şiddetli hava akımına bağlı sis, kar sürgünü, gizli buzlanma vb. olumsuzlukların yaşandığı karayolu kesimlerine gelinmeden önce, özellikle yüksek ve ağır taşıt sürücülerinin durdurularak, megafonla ve led ekranlı panel cihazı bulunan ekip araçlarıyla; "görüş mesafesinin azaldığı" "takip mesafesini artırmaları" "şerit izleme kurallarına uymaları" "sis farlarını kullanmaları" "yavaş ve dikkatli seyretmeleri", "gündüzleri de yakını gösteren ışıklarını yakmaları" hususlarında sürücülerin uyarılmaları sağlanacaktır.
12- 01.04.2017 tarihli ve 30025 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu İle İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ" ile kış lastiği zorunluluğu, kullanım şartları ve denetimlere ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
a) Bu kapsamda, ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yük ve yolcu taşımalarında kullanılan taşıtlarda, her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğuna uyulması gerekmektedir. (Kamyon, çekici, tanker ve otobüs türü araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastikleri, kamyonet, minibüs ve otomobillerin ise tüm lastiklerinin kış lastiği olması zorunludur.)
b) 01.04.2017 tarihli ve 30025 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu İle İlgili Usul Ve Esaslar Hakkındaki Tebliği’nde; İl sınırları içerisinde kış lastiği uygulaması yapılıp yapılamayacağı, ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak Valiliklerce belirlenir hükmü mevcuttur. Bu sebeple ilimiz karasal iklime sahip olduğundan; Kırşehir il sınırları içerisinde ticari amaçla yük ve yolcu taşımacılığı yapan araçlarda 01Aralık 2021 ile 01 Nisan 2022 tarihleri arasında kış lastiği kullanılmasının zorunlu olduğuna karar verilmiştir.
c) Hava şartlarına göre Valiliklerce, kış lastiği uygulamasının tebliğinde belirlenen tarih aralığındaki sürenin öncesinde ve/veya sonrasında birer ay artırabileceği belirtilmiştir. Kış mevsimi koşullarının günlük hayatı olumsuz yönde etkilediğinin görülmesi halinde, il sınırları içerisinde hususi araçlar için Valilik tarafından hava ve mevsim koşullarına göre gerekli değerlendirmenin yapılarak, uygun görülmesi halinde kamuoyuna önceden bilgilendirme yapılmak suretiyle, hususi araçlar içinde kışlık lastik takma zorunluluğu kararı alınabilecektir.
13-Yolda mahsur kalan araç sürücüleri ve yolculara, imkânlar ölçüsünde yardımda bulunulacak, gerektiğinde yolda mahsur kalan vatandaşlarımızın, kamu kurum ve kuruluşlarımıza ait tesislerden de istifade etmeleri sağlanacaktır. Ayrıca dinlenme tesisleri ile koordinasyon kurularak tesiste bulunan iletişim araçları vasıtası ile sürücülerin hava,yol ve trafik şartları konusunda bilgilendirilmesi sağlanacaktır.
14-Trafik ekip ve timleri, karayollarında gördükleri eksik olan işaret ve levhaları tamamlamaları için eksikliği, yolun bakım ve onarımından sorumlu kuruluşa bildireceklerdir.
15- Arıza, kaza veya hava şartları nedeniyle yolda kalan araçların çekilip kurtarılmalarını sağlamak amacıyla, Şoförler ve Otomobilciler Odası ve özel kuruluşlara ait vinç ve kurtarma araçlarının telefonları, haber merkezi, trafik şube nöbetçi memurları ve trafik ekip ve timlerinde bulunacaktır.
Trafik akışının sağlanamadığı durumlarda yolun tamamen trafiğe kapanmaması amacı ile gerekli tedbirlerin ivedilikle alınması, acil müdahale taşıtları ve karayolu ekiplerinin kurtarma ve yardım yapmasına engel olmayacak şekilde taşıtların karayolunda beklemelerine özen gösterilmesi, emniyet şeritleri ile banketlerin açık tutulması sağlanacaktır.
16-Karla mücadele ve kış tedbirlerinde görev alacak trafik ekip/tim araçlarının kışlık bakımları yaptırılarak, avadanlıkları (zincir, takoz, çekme halatı vb.) eksiksiz olarak araçlarında hazır bulundurulacaktır.
17-Trafik güvenliğini olumsuz yönde etkileyeceği tahmin edilen hava durumları hakkında, Meteoroloji Müdürlüğü tarafından basın ve yayın organlarına ivedilikle bilgi verilecek, vatandaşlarımızın zamanında uyarılması ve tedbirli olmaları sağlanacaktır. Ayrıca, Acil Çağrı telefon hatlarını arayan vatandaşlarımıza bilgilendirme yapılarak, gerekli yardım ve kolaylık sağlanacaktır.
18-Yerleşim yerleri içerisinde, özellikle kış ve kötü hava/yol koşullarında trafik akım yoğunluğu ve tıkanmaların önüne geçebilmek ve toplu taşımayı özendirmek amacıyla yerel medya kuruluşları ile iş birliği sağlanarak halkın toplu taşıma vasıtalarından yararlanmalarının tavsiye edilmesi sağlanacaktır.
19-Karayolu kenarındaki dinlenme ve akaryakıt tesislerinde emniyet şeritlerini işgal eden ve gece koşullarında yaklaşma istikametlerinden kırmızı renkli trafik ışığı gibi algıya neden olan LED lambalar ile emniyet şeritleri ve banketlerin yanı sıra karayolu sınır çizgileri içerisinde yer alan mahalli satıcıların, düzensiz ve çirkin görünümlü levha ve tezgâhlarının kaldırılması için müşterek çalışmaların yürütülmesi, yine bu tip sergi ve yapıların Karayolu Kenarına Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde faaliyet göstermelerini sağlamak amacıyla karayolları birimleriyle iş birliği kurularak bu sebepten kaynaklanan kazaların önlenmesine çalışılması,
20-Arıza, kaza veya hava şartları nedeniyle yolda kalan araçların çekilip kurtarılmalarını, sağlamak amacıyla, kamu kurum ve kuruluşlarımıza, Şoförler ve Otomobilciler Odalarına ve özel kuruluşlara ait vinç ve kurtarma araçlarının önem arz eden yol kesimleri, İnaç Mevki, Yücesan Kavşağı, Ortaköy Yol Kavşağı,
TŞOF Önü, Kaman Yol Ayrımı, Çiçekdağı Yol Ayrımı ile Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünde bekletilmeleri sağlanacaktır.
21-Devlet Karayolu üzeri Hamit Beldesi yol güzergâhında meydana gelebilecek yoğun kar yağışı veya kaza durumunda yol açılıncaya kadar oluşabilecek araç yığılmalarını önlemek amacıyla Bölge Trafik Şube
Müdürlüğü ekiplerince, Keskin İlçe Emniyet Müdürlüğü ve Jandarma trafik birimleri ile irtibata geçilerek araçların uygun noktalarda bekletilmesi sağlanacaktır.
22-Karayolları 61. Şube Şefliği ve İl Özel İdaresi tarafından öğrenci ve personel servis araçlarının karlı ve yağışlı havalarda yolda kalmamaları için yol durumu hakkında, Milli Eğitim Müdürlüğüne bilgi aktarımında bulunulması ve aksaklığa meydan verilmemesi sağlanacaktır.
23-Yoğun kar yağışı ve sorumluluk alanlarımızda bulunan kritik noktaların kapalı olması halinde durum komşu il ve ilçelere bildirilecek, karayolu elverişli hale gelinceye kadar araçların uygun yerlerde, bekletilmesi sağlanacak veya alternatif güzergâhlara yönlendirilecek ve kriz merkezide durum ile ilgili bilgilendirilecektir.
24-Trafik kazası sebebiyle ya da buzlanmadan dolayı araçların kayarak yolu kapatması durumunda; o anda bölgede görev yapan kamuya ait araçlar (Karayolları 61. Şube Şefliği, İl Özel İdaresi ve Belediye Başkanlıkları gibi) olaya müdahale edecek, yolu kapatan araçları çekerek, yolun en kısa sürede trafiğe açılmasını sağlayarak, vatandaşa yardımcı olacaklardır.
25-Kuvvesine kayıtlı iş makinesi bulunan tüm kurumlar, kış mevsimi şartları düşünülerek, görevli operatörlerinin izin, istirahat gibi durumlarının düzenlemesini, herhangi bir yol kapanmasında hazır olacak şekilde yaparak, herhangi bir aksaklığa mahal vermeyeceklerdir.
26-İlçelerimizden bağlı köylere ulaşım güzergâhlarının kapalı olduğuna dair alınan ihbarlar, yolun kapalı olduğuna dair teyit alındıktan sonra, karayolunun açılması çalışmaları için ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirilecektir.
27- a) Kırşehir – Kayseri (40-04) Devlet Karayolu Gölhisar Mahallesi Mahallesinde bulunan Petlas Lastik Sanayi Ticaret A.Ş.’ye, İl yolunun kar yağışı, buzlanma vb. sebeplerle ulaşıma kapanması halinde, yolda kalan araçların güvenli park alanlarına alınması ile vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçlarının karşılanabilmesi amacıyla gerekli bilgilendirme, Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından yapılarak, kış tedbirleri boyunca uygulanması sağlanacaktır.
b) Kırşehir – Kırıkkale istikameti D 260-08 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelebilecek olumsuz hava koşullarından dolayı yolun taşıt trafiğine kapanması durumunda 16. km’ de bulunan Mavikent ve 20. km’ de bulunan TŞOF Dinlenme Tesislerinde araç depolama ve vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçları ilgili tesislere, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından gerekli bilgilendirme yapılmak suretiyle karşılanacaktır.
c) Kırşehir – Mucur istikameti D 260-08 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelebilecek olumsuz hava koşullarından dolayı yolun taşıt trafiğine kapanması durumunda 20. km de bulunan Yücesan ve 22. km’de bulunan Kapadokya Dinlenme Tesislerinde araç depolama ve vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçları, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından ilgili tesislere gerekli bilgilendirme yapılmak suretiyle karşılanacaktır.
28-Kayseri – Ankara Devlet Karayolunun Kırşehir il merkezi kısmında kalan yolun kapanması halinde, güzergâhta kalan araçların depolanma yerleri olarak ivedilikle İl Özel İdaresi ve Belediye Başkanlığına bilgi verilmek suretiyle;
İl Özel İdaresi binasının arka kısmında bulunan boş arazi, Ahi Stadyumunun iç kısmı, Şehit Nevzat Aslan Bulvarı üzerinde bulunan Pazar ve Pazartesi günleri kurulan Belediye Başkanlığına ait kapalı pazar yeri ile Neşet ERTAŞ Kültür Merkezi yanında bulunan Eski Sanayi alanının, Belediye Başkanlığı tarafından kullanıma hazır şekilde bulundurulmasının sağlanacaktır.( Söz konusu alanların, araç parkına müsait hale getirilmesi işlemi sorumlu kurum/kuruluşlar tarafından yapılacaktır.)
29- Bu planın eklerinde meydana gelebilecek değişiklikler ve güncellemeler, güncellemeyi yapacak ilgili kurum ve kuruluş tarafından Valilik Makamından gerekli onay alınarak güncellenecek ve Emniyet Müdürlüğümüz Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğüne bildirilecektir.
1- 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 65/A maddesine göre "Kış lastiği kullanma zorunluluğu" na uymayanlar hakkında idari para cezalarının düzenlenmesi, terminal/otogar giriş ve çıkışları başta olmak üzere, mevzuatta belirtilen veya Valiliklerce karar alınan araçların yapılan tüm kontrollerde "kış lastiği" bakımından da “Lastik Diş Derinliği Ölçer” aparatı kullanılarak sıklıkla denetlenmesi sağlanacaktır.
2- Ağır tonajlı taşıtlarda, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmamaları sonucunda taşınan yük eşyasının yola düşmesi nedeniyle diğer sürücülerin refleks ya da düşen malzemeden kaçınma gerekçesiyle yaptıkları manevra veya direksiyon hâkimiyetini kaybederek kazaya karıştıkları dikkate alınarak, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmayan sürücüler hakkında denetimler artırılarak, Karayolları Trafik Kanunu'nun 65.nci maddesi ile Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 128'inci ve devamı maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.
3- Kış lastiği kullanma zorunluluğu bulunan araçların bu zorunluluğa uymadıklarının tespiti halinde idari para cezasının yanı sıra, araçların lastiklerini uygun hale getirebilecekleri en yakın yerleşim birimine kadar gitmeleri için Ek-1 İzin Belgesi düzenlenerek izin verilecek, hangi yerleşim yerine kadar izin verildiği trafik idari para cezası karar tutanağının açıklama bölümüne not olarak yazılacaktır. İdari para cezası uygulanan tüm araçlar için kanıtlayıcı belge olarak Araç Tescil Belgesi ve Sürücü Belgesi fotokopisi/fotoğrafları alınacaktır.
4- Okul servis araçları gibi, özellikle taşıma araçlarının daha dikkatli kontrol edilmesi ve okul servis araçlarının, Okul Servis Araçları Yönetmeliği hükümlerine uygunluğu yönünden de sıklıkla denetlenmesi sağlanacaktır.
5- Denetim amacıyla durdurulan kamyon, tanker, römork ve yarı römorklar için arka koruma çerçevesi, lastik, yansıtıcı malzeme, takograf, ışık donanımı vb. gibi teknik kontroller yapılacaktır.
6- Görünürlüğü artırmak amacıyla güzergâhlara yerleştirilen maket/model trafik ekip araçlarının mevsim koşullarına bağlı olarak (kar, çamur, buzlanma vb.) bakım ve temizliklerinin daha sık periyotlarla yapılacaktır.
7-Yol kullanıcılarının can güvenliklerinin tehlikeye düşürülmemesi amacıyla olumsuz hava koşullarının yaşandığı durumlarda zorunlu olunmadıkça sabit denetim yapılmaması hususunda denetim personeline gerekli bilgilendirme yapılacaktır.
8-Terminallere giriş ve çıkış yapan bütün otobüslerin; takoğraf, yetki belgesi, zorunlu mali sorumluluk sigortası, fenni muayenesi ile şoförlerin sürücü belgesi ve alkollü olup olmadığı kontrol edilecektir.
9-Otobüslerde sürücü, yardımcı personel ve yolcuların emniyet kemeri kullanımına yönelik denetim ve bilgilendirme faaliyetlerinin yoğunlaştırılması, şoför ve yolcuların emniyet kemeri takma zorunluluğunun anons edilerek hatırlatılması ve farkındalık oluşturulması sağlanacaktır.
10-Otobüslerde mevsimsel olarak kış lastiğinin olup olmadığı, çekme halatı, yangın söndürme tüpü gibi avadanlıkların bulunup bulunmadığı, ışık far donanımının kontrol edilmesi, eksikliği olanların tamamlamadan otogarlardan çıkışına izin verilmemesi, otobüslere yönelik bu tür denetimlerin terminaller, dinlenme tesisleri, mola yerleri gibi taşıtların durduğu park alanlarında yapılmasına özen gösterilmesi sağlanacaktır.
11-Yoğunluk durumuna göre terminallerde lastik denetimi için ek personel görevlendirilmesi yapılacaktır.
12-Trafiğe çıkan sürücülerin araçlarında bulundurulması zorunlu olan zincir, çekme halatı ve takoz bulundurulması konusundaki kontroller titizlikle yapılacaktır.
13-Sisli olan ve zincir takılması gereken kesimlere gelinmeden önce araç sürücüleri bizzat durdurularak, araçlar arasındaki takip mesafesini arttırmaları ve mecbur kalmadıkça sollama yapmamaları, yavaş ve dikkatli seyretmeleri, ayrıca gündüzleri yakını gösterir ışıklarını yakmaları konusunda ikaz edilecek, uykusuz ve yorgun olarak araç kullandığı tespit edilen sürücülerin yol kenarında bulunan dinlenme tesislerinde dinlenmeleri sağlanacaktır.
14-Güzergâh üzerinde ve terminallerde yapılacak trafik kontrollerinde, araçlarda teknik yönden bir eksiklik ve aksaklığın bulunup bulunmadığı, lastik diş derinliklerinin uygun olup olmadığı, ışık donanımlarının faal olup olmadığına dikkat edilecek, far ayarı ve ışık donanımları bozuk araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilecek, yangın söndürme cihazı ve ilk yardım çantası bulunmayan mevsim
Şartlarına göre gerekli teçhizat ve avadanlıkları (zincir, takoz, çekme halatı vb.) olmayan araçların eksikliklerinin tamamlanması sağlanacaktır.
15-Trafik ekip ve timlerince yapılan yol kontrol ve denetimleri, yönerge hükümlerinde belirtilen, her türlü güvenlik tedbirleri alınmak suretiyle, kontrol noktasından önce yeterli mesafede ikaz ve işaretler konularak, yolu aniden daraltma yapmadan ve akan trafiği tehlikeye düşürmeden yapılacaktır.
16-Trafik personelinin araç ve sürücülere ilişkin sorgulamalarını, tablet PC’lerden yapmalarına özen göstermesi ile birlikte, UTP/ATS üzerinden hangi personel/ekibin, hangi karayolu kesiminde ve hangi saatlerde kaç araç ve sürücüyü kontrol ettiğinin takip edilmesi sağlanacaktır.
17-Farklı illere bağlı bölge trafik denetleme ekip/timlerinin iş birliği ve koordinasyon içerisinde görev yapmaları, radar uygulamaları başta olmak üzere tüm trafik kontrollerinde aynı yönde gitmekte olan taşıt ve sürücülerin sürekli trafik kontrolüne maruz kalmalarının önlenmesi amacıyla ekip/timlerin yolun geliş yönünde tedbir alırken, diğer ekip/timlerinde gidiş yönünde (tersi istikamette) gerekli kontrolleri yapması bu uygulamanın etkinliğin ve sürekliliğinin yapılması sağlanacaktır.
18-Trafik Personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında ek görev verilmemesi, gerektiğinde trafik birimlerinin büro hizmetlerinde görevli personelin trafiğin tanzimi ve denetiminde görevlendirilmesi sağlanacaktır.
D. KURUM VE KURULUŞLAR İLE MESLEK KURULUŞLARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
İlgili kurum ve kuruluşlara gönderilmiştir.
E. ALTERNATİF GÜZERGÂHLAR
Karayolları 6. Bölge Müdürlüğü ve Karayolları 61. Şube Şefliğince gerekli işaretlemeler yapılmak suretiyle;
1-Kırşehir-Kayseri Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibat sağlanarak ulaşımın alternatif yol olarak belirlenen 1. Alternatif Kırşehir-Ortaköy-Aksaray-Nevşehir-Kayseri güzergâhından, 2.Alternatif olarak da Kırşehir-Mucur-Karahasanlı-Şefaatli-Yozgat güzergâhından sağlanacaktır.
2-Kırşehir-Mucur Devlet Karayolu İnaç mevkiinin trafiğe kapanması durumunda; alternatif yol olarak belirlenen Mucur-Kesik köprü –Ortaköy Yolu üzerinden Kırşehir güzergâhı kullanılacaktır.
3-Kırşehir-Aksaray Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşım Kırşehir-Hacıbektaş-Nevşehir-Aksaray güzergâhından sağlanacaktır.
4-Kırşehir-Ankara Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın Kırşehir- Kaman- Bala- Ankara güzergâhından sağlanacaktır.
5-Kırşehir-Yozgat Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın 1. Alternatif olarak Kırşehir-Boztepe-Çiçekdağı-Yerköy-Yozgat güzergâhı 2. Alternatif olarak da Kırşehir-Kırıkkale-Yozgat güzergâhı, 3. Alternatif olarak da Göllü – Doğankaş - Akbıyıklı - Çiçekdağı güzergâhından ulaşım sağlanacaktır.
6- Kırşehir-Çiçekdağı-Yerköy-Yozgat Devlet Karayolunun Kapanması Durumunda çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın, Kırşehir-Mucur-Karahasanlı-Şefaatli güzergâhından yapılması sağlanacaktır.
7-Kırşehir-Kayseri Devlet Karayolu üzerinden Nevşehir iline giden Devlet Karayolunun kapanması durumunda; çevre illerle irtibata geçilerek ulaşımın, Kırşehir-Ortaköy-Aksaray-Nevşehir güzergâhından yapılması sağlanacaktır.
8- Kırşehir-Boztepe İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ile irtibata geçilerek ulaşım, Eski Boztepe yolu (Horozun gediği) güzergâhından sağlanacaktır.
9- Kırşehir-Akçakent İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ile irtibata geçilerek ulaşımın, Akçakent-Çiçekdağı veya Akçakent-Akpınar güzergâhından yapılması sağlanacaktır.
10- Kırşehir-Karakurt İl Yolunun kapanması durumunda; İl Jandarma Komutanlığı ve Kaman İlçesi ile irtibata geçilerek ulaşımın Kaman İlçesi güzergâhı kullanılarak Kırşehir-Kırıkkale, Kırşehir-Kayseri Devlet karayolu üzerinden sağlanacak.
11- Kırşehir-Kaman Devlet Karayolunun kapanması durumunda, İl Jandarma Komutanlığı ve Kaman İlçesi ile irtibata geçilerek ulaşım, Kırşehir-Karakurt Yolu Savcılı Büyük oba-Kaman güzergâhından sağlanacaktır.
Tercih edilmesi halinde Ankara-Niğde Otoyolu alternatif olarak kullanılabilecektir.
E. BİLGİLENDİRME VE BİLİNÇLENDİRME FAALİYETLERİ;
1.Trafik güvenliğini olumsuz yönde etkileyen tipi, çığ düşmesi, heyelan, yol kapanması gibi hava, yol ve çevresi ile trafik durumları hakkında, basın ve yayın organlarına ivedilikle bilgi verilmesi, vatandaşlarımızın zamanında uyarılması ve tedbirli olmalarının sağlanması, 112, 155, 156 ve 159 KGM Yol Danışma telefon hatlarını arayan vatandaşlarımıza gerekli bilgilendirme, yardım ve kolaylığın sağlanması yönünde tüm görevliler bilgilendirilecektir.
2.Alınan bütün tedbirlere rağmen yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ, heyelan vb. sebeplerle karayollarının trafiğe kapanması veya ulaşımda aksamalar olması halinde, durum en seri şekilde Afet Yönetim Merkezinin 213 27 15 no’lu telefonuna ve Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığına bağlı Kaza Danışma Birimi’nin 0 312 462 21 91-92 / 0 505 318 00 88 no’lu telefonları veya 0 312 462 21 99 no’ lu faksına ve Jandarma Genel Komutanlığı Harekât Merkezi’nin 0 312 456 19 65 nolu telefonuna bildirilecek ve alternatif güzergâhlardan trafik akımı sağlanacaktır.
İçişleri Bakanlığı’nın 11.11.2021 gün ve 18324 sayılı “Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri” Konulu yazıları doğrultusunda, Vali Sayın İbrahim AKIN başkanlığında, Kış Mevsimi Tedbirlerinde görev alacak kurum ve kuruşlarımızın temsilcilerinin katılımları ile 25.11.2021 günü saat 10:00’da Valilik toplantı salonunda gerçekleştirilen 2021-2022 yılı “Kış Mevsimi Trafik Tedbirleri” Toplantısı çerçevesinde yukarıda belirtilen kararlar alınarak, önümüzdeki kış mevsimi döneminde uygulanmak üzere katılımcılar ile birlikte imza altına alınmıştır. 25/11/ 2021 saat : 10:00
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.